De bijzondere stijl van Laurèl wordt gekenmerkt door tegenstellingen. Luxe wordt voorzien van een luchtig karakter en glamour gecombineerd met een casual touch. Deze tegenstellingen zorgen voor pnende effecten wat resulteert in expressieve en individuele kleding. Laurèl combineert verschillende stijlen en materialen met elkaar en verwerkt de flair van de internationale modewereld in zijn kleding. De collecties stralen extravagantie uit zonder overdreven over te komen en ogen steeds vrouwelijk en een beetje casual. De jurk, het vrouwelijkste kledingstuk überhaupt, staat in alle collecties centraal. Met verfijnde snitvormen, plooitjes, mooie accessoires en dessins interpreteert Laurèl het vrouwelijke silhouet steeds op een andere pnende manier.
MerkfilosofieHet merk Laurèl staat duidelijk voor innovatie en autonomie. Belangrijk is dat vrouwen zich goed voelen in de kleding van Laurèl. Naast een goede kwaliteit en hoogwaardige materialen hecht het bedrijf daarom ook grote waarde aan modieuze maar draagbare creaties, trouw aan het motto: “See. Feel. Love Laurèl.“ Met zijn kleding wil Laurèl de persoonlijkheid van moderne, sterke vrouwen benadrukken, die onafhankelijk en zelfbewust, maar tegelijkertijd ook gepassioneerd en authentiek zijn.
GeschiedenisLaurèl werd in 1978 door Margarethe en Wolfgang Ley geïntroduceerd als tweede lijn van Escada. Na de dood van de oprichtster in 1992 begint de heroriëntatie van het merk en drie jaar later is een nieuw designteam samengesteld. 2003 is weer een belangrijk jaar voor Laurèl: Het merkconcept wordt bijgewerkt en Laurèl krijgt een nieuw, eigentijds gezicht. De draagster van Laurèl-mode is onafhankelijk, slim en houdt van een authentieke stijl.es Gesicht. Es spiegelt die typische Laurel-Kundin wider: unabhängig, smart und authentisch.